Maturski ispit za medicinske sestre-vaspita?e

sreda, 21 decembar 2011 09:31 administrator
Štampa

Sadraj ispita:

N? m?turskom ispitu u?enici pol?u:

1. Srpski jezik i knjievnost
2. Ispit z? proveru profesion?lne osposobljenosti z? r?d.

Ispit se s?stoji iz:

1. m?turskog pr?kti?nog r?d?
2. usmene provere zn?nj?.

Pr?kti?ni r?d

N? pr?kti?nom ispitu prover?v? se osposobljenost k?ndid?t? z? pr?kti?no izvo?enje postup?k? zdr?vstvene nege i drugih pr?kti?nih z?d?t?k? iz podru?j? r?d? medicinske sestre - v?spit???.
Pr?kti?ni r?dni z?d?ci konstituiu se iz slede?ih obl?sti:
o Prijem dece, org?niz?cij?, postup?k, v?spit?nje i neg? kod trij?e po uzr?stim?.
o Odr?v?nje higijene de?je sobe i de?je postelje.
o Primen? metod? ?ntisepse i ?sepse.
o Odr?v?nje li?ne higijene detet?.
o Izvo?enje postupk? i tehnik? kod ?ntropometrijskih merenj? i evidencij? pod?t?k?.
o Sprovo?enje ishr?ne odoj?et? i m?log detet?.
o Kontrol? r?st? i r?zvoj? detet?.
o Sprovo?enje tehnik?, putev? rehidr?cije dece (pojenje i drugi n??in).
o Sprovo?enje mer? zdr?vstvene z?tite z? un?pre?enje, o?uv?nje zdr?vlj? dece u kolektivu (uzim?nje bris?, drel?, nos?, mokr??e, krvi i drugog dij?gnosti?kog m?terij?l?).
o Uk?ziv?nje prve pomo?i i zbrinj?v?nje dece kod urgentnih st?nj? (povred?, epilepti?nih n?p?d?, konvulzij? i dr.).
o Sprovo?enje osnovne ter?pije u nezi detet? (primen? toplote, hl?dno?e, p?ror?lne ter?pije, inh?l?cije) m?sti i drugih p?renter?lnih n??in?.
o Postupci medicinske sestre pri formir?nju n?vik? kod dece (kulturnih, higijenskih, r?dnih i dr.).
o Pl?nir?nje, re?lizov?nje usmerenih ?ktivnosti.
o Pl?nir?nje, re?lizov?nje slobodnih ?ktivnosti.
o Org?nizov?nje igre k?o osnovnog metod? u v?spitnom r?du (kultivis?nje de?je igre, sredstv? de?je igre, n??in org?niz?cije i stimulis?nje igre).
o Podstic?nje n? r?zvoj govor? z?visno od uzr?st? (koriste?i r?zli?it? sredstv?, etnje, pri??nje, izbor ?dekv?tnih tem?, dr?m?tiz?cije, podeen prem? uzr?stu).
o Org?nizov?nje i sprovo?enje ?ktivnosti z? upozn?v?nje neposredne okoline.
o Org?nizov?nje i sprovo?enje ritm? ivljenj? (kontinuir?no n?mir?nje) podeeno prem? biolokim i fiziolokim sposobnostim? dece.
o Pl?nir?nje i org?nizov?nje ?ktivnosti nege i v?spit?nja k?o n??in? z? podstic?nje i r?zvoj motorike, percepcije, socioemocion?lni r?zvoj, senzorni r?zvoj, r?zvoj m?te, fizi?ki, intelektu?lni, jezi?ki, muzi?ki, likovno-gr?fi?ki r?zvoj i dr.) koriste?i m?terij?l z? igru koji je podeen prem? uzr?stu detet?.
o Pl?nir?nje, org?nizov?nje ritmi?ko-muzi?kih i gr?fi?kih ?ktivnosti kod dece.
o Odr?v?nje sredst?v? v?spitno-obr?zovni r?d.

Usmen? prover? zn?nj?

N? usmenom ispitu prover?v? se nivo ste?enih zn?nj? i sposobnosti k?ndid?t? d? t? zn?nj? primenjuju u sv?kodnevnom izvr?v?nju konkretnih r?dnih z?d?t?k? iz podru?j? r?d? medicinske sestre v?spit???.
Ispitn? pit?nj? z? usmenu odbr?nu konstituiu se iz slede?ih obl?sti:
o Org?niz?cij? i sprovo?enje nege i zdr?vstvene z?tite dece.
o Principi sprovo?enj? ishr?ne kod dece.
o Metode pr??enj? i posm?tr?nj? detet? r?nog uzr?st?.
o Pr??enje proces? socij?liz?cije detet?.
o U?enje, osnovni oblici v?spit?nj? i obr?zov?nj? dece r?nog uzr?st?.
o Opte z?konitosti psihofizi?kog r?zvoj? dece.
o F?ktori koji uti?u n? r?st i r?zvoj dece.
o R?zvoj s?zn?jnih funkcij? kod dece.
o Utic?j posledic? ?fektivnog li?v?nj? n? k?sniji r?zvoj detet?.
o Podstic?nje r?zvoj? govor? kod dece (r?zvojne f?ze, neverb?ln? i verb?ln? komunik?cij?, r?zvoj i ulog? govor? u pr?kti?nim i ment?lnim komunik?cij?m? i ?ktivnostim?).
o Org?niz?cij? vremen? (rit?m ivljenj?).
o Metode, postupci u v?spitnom r?du kod ovl?d?v?nj? n?vik?.
o Sredstv? z? r?d s? decom r?nog uzr?st? (igrovni m?terij?li).
o Postupci, metode, s?r?dnje s? roditeljim?.
o Org?nizov?nje postup?k? kod proces? ?d?pt?cije.
o Z?d?ci medicinske sestre u zbrinj?v?nju i reh?bilit?ciji obolelih n? respir?tornom sistemu.
o Z?d?ci sestre n? zbrinj?v?nju i reh?bilit?ciji obolelih n? org?nim? z? v?renje.
o Z?d?ci sestre n? zbrinj?v?nju i reh?bilit?ciji dece obolelih od infektivnih de?jih bolesti (osipne groznice, utic?, i dr.).
o Z?d?ci sestre n? zbrinj?v?nju i reh?bilit?ciji obolelih od ?lergijskih i k?rdiov?skul?rnih bolesti.
o Z?d?ci sestre n? zbrinj?v?nju kod urgentnih st?nj? u pedij?triji.
o Postup?k sestre kod obolelih od konih bolesti.
o Postup?k sestre kod obolelih n? centr?lnom nervnom sistemu.
o Sprovo?enje ped?goke i zdr?vstvene dokument?cije.
Pr?kti?ni deo z?vrnog ispit? pol?e se u predkolskim ust?nov?m? i ust?nov?m? z? zbrinj?v?nje dece,  ? usmen? odbr?n?  u predkolskim ust?nov?m? i ust?nov?m? z? zbrinj?v?nje dece ili u prostorij?m? kole.

Usmeni ispiti iz izbornih predmet?

U?enici bir?ju n?jm?nje dv? predmet? koji mogu biti od zn???j? z? d?lje obr?zov?nje ili iz podru?j? struke: m?tem?tik?, str?ni jezik, psihologij?, de?j? psihologij?, obl?st umetnosti, filozofij?, neg? i v?spit?v?nje dece, predkolsk? ped?gogij? i pedij?trij? s? negom. Izborni predmeti se pol?u prem? progr?mim? koje su u?enici ostv?rili u okviru ob?veznih ili f?kult?tivnih progr?m? u toku ?etvorogodinjeg kolov?nj?.

 

 

 

b:share-button>